Неділя, 19 Травня 2024, 19:11
МО класних керівників 1-4 кл.ЕЗОШ №4
Меню сайту
Категорії розділу
Допомога класному керівнику [3]
Міні-чат
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 8
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Цінуйте свій час
Красиві фото
Головна » Статті » Класному керівнику » Допомога класному керівнику

Класний керівник – пільга чи покарання?

Класний керівник – пільга чи покарання?

Класне керівництво — найбільша відповідальність у роботі вчителя у школі. Він має стати й «мамою» й «татом» свого класу. Це наставник, радник і психолог в одній особі. Хто ж він насправді для учнів і ким має бути?

Класний керівник — перша та найголовніша людина, яка опікується класом. До класного керівника завжди можна звернутися за допомогою чи порадою. Важка розмова про двійку чи прогул також спершу буде відбуватись із класним керівником. Він може бути добрим або злим, суворим чи поблажливим, веселим і сумним. Недарма колишні учні найкраще запам’ятовують суворих, але справедливих керівників.

Для деяких учителів посада класного керівника — це суцільні клопоти, а для інших — стиль існування, без якого життя немислиме. Головне у співпраці учнів і вчителя — налагодження взаєморозуміння. Це починається з першого дня знайомства та триває всі роки навчання. Але досягти взаєморозуміння та взаємоповаги іноді буває настільки складно, що найлегшим виходом із безперспективної ситуації стає заміна керівника. Проте вчитель, у якого не склалися стосунки із класом, лише підтверджує своє небажання вирішувати чиїсь проблеми, окрім своїх.

Іноді молодому вчителю, який щойно закінчив інститут, дають під керівництво найскладніший клас у школі. Мовляв, нехай покаже, чому його там в університетах навчили. У більшості випадків такий недосвідчений молодий керівник ставиться до своїх обов’язків дуже відповідально. Він ще не встиг забути свої шкільні роки, і тому йому легше зрозуміти причини певних учинків чи поведінки своїх вихованців і налагодити дружні відносини з ними.

Класний керівник має вміти «подати себе», завоювати авторитет. Найкраще це зробити, показуючи свою повагу до кожного учня як особистості із власними думками, поглядами та сприйняттям світу. Незайвим буде продемонструвати свою обізнаність і у власному предметі викладання. Учні, зазвичай підсвідомо, з повагою ставляться до людей, які є справжніми професіоналами у своїй справі. Адже, думають вони, якщо він чи вона чогось не знає, то чому може навчити мене? І чому я маю слухатись порад людини, яка сама не розуміє, про що говорить? Звичайно, усе знати неможливо, тому можна запропонувати всьому класу пошукати відповідь на важке запитання.

Тим учителям, які працюють на посаді класного керівника із задоволенням, знайти спільну мову з учнями легко. Особистий підхід до кожного учня, формування довіри у спілкуванні — найголовніше в його роботі. Замість осуду він порадить, як краще зробити, замість неприємної розмови про низький бал чи прогул — намагатиметься дізнатися про причину такої поведінки. Такий класний керівник — знахідка для будь-якого класу. Навіть із «важким» класом він намагатиметься знайти спільну мову.

Не можна сказати, що класний керівник, яким би він не був, це тільки засіб виколупування пільг для класу або машина покарання. Хороший керівник знаходить міру в золотій середині. Усе залежить лише від бажання керівника й учнів іти назустріч одне одному.

Покарання — взагалі досить непросте питання у стосунках «класний керівник і його клас». Якщо вчитель не зміг виховати в учнів поваги до себе й інших учителів, покараннями цю ситуацію вже не зміниш. По-перше, діти дуже швидко звикають до покарань, якими б жорсткими вони не були, і досить швидко вони просто втрачають сенс, оскільки нічого не змінюють. Щоб не витрачати весь вільний час на винайдення ще більш серйозного покарання, треба контролювати ситуацію із самого початку: набагато важче вирішити проблему, ніж запобігти її появі.

До не завжди приємних обов’язків класного керівника також входить спілкування з батьками учнів. Іноді відверта розмова допомагає з’ясувати причини проблеми та вчасно запобігти наслідкам. Поговоривши з батьками, учитель може дізнатися, що учень пропустив кілька уроків через сімейні проблеми, а не через лінь чи нехлюйство, тому буде потрібно не карати за прогул, а, навпаки, підтримати дитину. Подекуди навіть телефонна розмова може допомогти врятувати учня від поганого впливу сумнівних друзів чи подруг.

Дуже важливим для класного керівника є вміння вирішувати конфлікти між самими учнями та іншим учителем. Тут уже необхідно проявити всі свої дипломатичні здібності. Під час вирішення конфлікту між двома чи кількома учнями, найкраще буде поговорити з кожним із них окремо, тет-а-тет. Таким чином легше, ніж під час привселюдного обговорення, зробити розмову довірливою, а звідси й дізнатись про те, що стало причиною сварки. Також корисною буде розмова з обома сторонами одночасно. Класний керівник, як досвідчена й розумна людина, має запропонувати шляхи подолання проблеми, а також примирення ворогуючих сторін.

Якщо ж конфлікт виник між учнем і вчителем, індивідуальна бесіда з кожним також буде доцільною. І якщо дитина впевнено стоїть на своєму, варто пригадати, що вчителі теж іноді можуть бути неправі, особливо якщо це стосується об’єктивності та справедливості, відсутність яких учні помічають одразу. Тож не треба одразу карати учня, спершу треба як слід розібратись у ситуації, а вже потім шукати винних.

Звичайно, не має однозначної відповіді на запитання, що символізує собою класний керівник — покарання чи пільги? Але головним є те, що ця людина відіграє важливу роль у житті будь-якого класу. Проте лише в тому випадку, коли сама прагне цього.

Таким би хотіли бачити свого класного керівника його учні.

Хлопці

Класний керівник — це людина, яка захистить тебе, вислухає, зрозуміє й не дасть зробити дурницю чи необдуманий вчинок.

Класний керівник — це для мене друга мама.

Я бачу свого класного керівника таким: хорошим і щоб не примушував прибирати. Класний керівник повинен не ставити одразу погану оцінку чи писати зауваження батькам, а вирішити проблему або запитати в учня, чому він це зробив.

Дівчата

керівник — це та людина, яка допоможе у важку хвилину. І ця людина повинна бути доброю.

Класний керівник має бути, як мама. Завжди розуміти, коли треба — полаяти чи похвалити, допомагати з оцінками, підказувати, що погано, а що добре…

Я вважаю, що класний керівник має бути хорошою людиною, повинен розуміти всіх дітей і не впливати на нас у поганий бік, а також бути нашим другом.

 

Автор: Д. Квітка

http://osvita.ua/teacher/personality/232

Категорія: Допомога класному керівнику | Додав: bossag1 (30 Травня 2011)
Переглядів: 1192 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Живий календар
Друзья сайта
  • ЕНВК №1
  • ЕЗОШ №2
  • ЕБГ "Гармонія"
  • Ліцей
  • ЕНВК №5
  • ЕЗОШ №7
  • ЗІІТ
  • ЕНМЦ
  • ЦОППМ
  • Web-коло друзів
  • ЗапоВики
  • ЕЗОШ №4
  • 5-А клас ЕЗОШ №4
  • 9-А клас ЕЗОШ №4
  • 10-А клас ЕЗОШ №4
  • Мама-тато
  • Синоптик
  • Розумники і розумниці 10-А класу ЕЗОШ №7
  • МО класних керівників 1-4 кл.ЕЗОШ №4
  • Copyright MyCorp © 2024

    Створити безкоштовний сайт на uCoz